Recenzie: Ultimul avanpost Vol. 3: Renașterea de Lavinia Călina

ultimul-avanpost-vol-3-renasterea-392x652Descriere

”Din nou captivă a prințului Alex, Diane este nevoită să supraviețuiască unei lumi în care nu crezuse că se va mai întoarce vreodată. Dar pentru ea trecutul nu înseamnă doar amintiri vechi și dureroase, pierdute în negura uitării, ci chiar substratul clipelor din prezent. Odată cu intenția guvernului dictatorial al Regatului României de a înființa Clinicile Renașterea, experiențele din copilărie ale Dianei revin cu intensitate la suprafață.

Decizii radicale, alianțe aparent imposibil de imaginat, trădări și jocuri de putere: lupta rebelilor din E.S.C.U trebuie să continue cu orice preț.”

A venit, în sfârșit, momentul mult așteptat de mine, și anume acela când voi citi a treia parte din seria Ultimul avanpost scrisă de autoarea mea preferată din România, Lavinia Călina.

În acest volum, Diane este din nou ținută împotriva voinței ei de către prințul Alex și obligată să facă iar parte din șarada lui pentru ochiii celor din regat, lucru care o nemulțumește și o frustrează pe zi ce trece dar în același timp nu poate face nimic în această privință din cauza faptului că nu a mai primit nicio veste din partea celor din E.S.C.U. și are în permanență impresia că a fost abandonată.

Planurile diabolice ale lui Alex depășesc din nou limitele imaginației mele (clar nu și ale autoarei) odată cu ideea înființării Clinicilor Renașterea care în ochiii populației promit tratamente medicale imposibile pentru o multitudine de afecțiuni permanente și sunt vizați în special copiii. Numai că adevăratul scop al acestor clinici este acela de a putea controla mințile și acțiunile celor ce urmează să aibă parte de aceste intervenții medicale și în felul acesta, dat fiind faptul că ”beneficiarii” vor fi copii, Alex își poate asigura o domnie liniștită fără intervenția altor asociații rebele secrete ce se pot forma de-a lungul anilor.

Nu îmi vine să cred că trebuie să aștept încă un an pentru volumul patru. Spun asta deoarece am simțit că ”Renașterea” a fost doar o pregătire, a setat doar pionii pe tabla de șah pentru ca în volumul următor să se dea adevărata luptă.

Am remarcat faptul că nu a fost la fel de multă acțiune ca în primele două părți. De data asta a fost vorba mai degrabă de aflarea unor secrete, de analizare a celor mai bune strategii pentru a nu da greș în misiunea de a îl opri pe Alex.

Autoarea îmbină și în acest volum tonul grav și serios al acțiunii cu momentele de respiro care mie una mi-au adus pe alocuri un zâmbet pe față și chiar și câte o lacrimă pe ici pe colo, iar aici vorbesc despre amintirea cu Tea și întâmplarea cu directoarea de la orfelinat (cei ce au citit știu la ce mă refer și probabil că mă înțeleg).

Volumul trei este plin de descoperiri care setează o cu totul altă miză jocului de putere care este în plină desfășurare în regat. Nici de data asta nu știm care sunt cu adevărat cei care îi ajută pe protagoniștii noștri și care sunt cei care le vor răul, dar deja este un aspect cu care m-am obișnuit în ceea ce privește cărțile Laviniei. Evident, cu toate schimbările care se produc și noile piese din puzzle, apar și alianțe noi, unele la care poate nici nu ne-am fi gândit.

Vreau neapărat să menționez faptul că mi-a plăcut extraordinar de mult de Diane. Cu fiecare volum, evoluția ei își face simțită prezența. De data aceasta trece prin mai multe sentimente, în prima parte a cărții se simte neajutorată, captivă, ajungând să își conteste chiar și propria viață; pe parcursul lecturii apar frânturi de speranță urmate de apariția motivației supreme, iar de acolo lucrurile încep să se lumineze în mintea Dianei și reușește să găsească putere pentru a continua și pentru a-și atinge scopul.

Dacă nu ați citit până acum această serie, pe cuvântul meu dacă știu ce așteptați. Și pentru a îl citia pe prietenul meu: ”Lavinia asta este cea mai tare scriitoare româncă pe care am citit-o eu și o să ajungă departe!” (mai era și o continuare dar mi-e teamă că sunt fani Cărtărescu care poate citesc această postare și nu vreau să îmi iau hate)

Pe Goodreads i-am oferit totuși 4 stele pentru că, la fel cum am menționat mai sus, mi-a lipsit puțin acțiunea aceea amețitoare.

Mulțumesc editurii Herg Benet pentru cartea asta minunată și Laviniei îi doresc multă inspirație și pentru viitoarele cărți!!