Recenzie: Antidotul de Cristina Boncea

coperta-antidotulDescriere

”Moartea tragică a surorii sale i-a schimbat complet viața Hyenei. Ajunsă în pragul maturității, tânăra fată este nevoită să își reconsidere toate principiile care au ghidat-o până atunci, aflată fiind în mijlocul fragmentatei familii Sugar.

La împlinirea a 18 ani, petrecerile nebune, experiențele sexuale libertine și trăirile intense și aproape de limită sunt parte din cotidian. Însă a venit momentul de a învăța să facă diferența între adevăratele prietenii și simplul joc al celor care nu merită. Astfel, boala Octopussy se dovedește a fi doar un pas peste care trebuie să treacă pentru a-și regăsi adevărata sa identitate.”

Recenzie

Antidotul este una dintre cele mai anticipate cărți de mine pe acest an! Eram foarte nerăbdătoare să apară pentru a o citi și a afla cum se termină această trilogie care m-a surprins plăcut spre marea mea mirare. Și având în vedere finalul volumului doi, Becks merge la școală, așteptarea și pretențiile erau cu atât mai mari.

Am terminat de citit cartea de ceva timp (2 săptămâni+) dar mi-am luat puțin timp până să scriu recenzia pentru a îmi aduna toate gândurile și să realizez o recenzie cât mai obiectivă, să nu fiu furată de peisaj sau influențată de faptul că mi-au plăcut foarte mult primele două volume sau că îmi place modul de afirmare al Cristinei Boncea

Și cred că acum am ajuns la concluziile care trebuie în ceea ce privește finalul trilogiei Octopussy.

 img_20161123_111751

De data aceasta, o avem personaj principal pe Hyena care încearcă (așa cum știe ea mai bine) să se împace cu ideea că Becks nu mai este. Ajunge să fie implicată într-o relație cu doi băieți în același timp, Alek și David, o relație care, prin natura ei, era imposibil să nu devină toxică și să nu se destrame, mai ales că triunghiul amoros deja exista (pe cine a afectat sau nu acest triunghi, vă las pe voi să descoperiți singuri). 

Încă din primele pagini aflăm de EI! EI sunt cei care ar fi responsabili pentru tot ce li s-a întâmplat gemenelor, ba chiar și altor copii asemenea lor. EI sunt cei care au inventat Octopussy și tot EI sunt vinovați de moartea lui Becks. 

Știind toate aceste lucruri, Hyena este hotărâtă să le țină piept acestor persoane, să îi găsească, să facă dreptate pentru sora ei a cărei lipsă o simte în permanență. Îi implică și pe Alek și David în aceast plan ajungând să își stabilească un loc secret de întâlnire pentru a nu fi găsiți, implicat este până și unchiul Phil care, într-o oarecare măsură se simte vinovat pentru moartea lui Becks.

Cam acestea cred eu că sunt cam toate ideile majore din carte, iubirea interzisă, EI și această investigație. Toate aceste trei lucruri ducând în același loc. Ocuparea timpului Hyenei pentru a nu se simți inutilă, pentru a-și da impresia că nu stă cu brațele încrucișate în timp ce sora ei a fost omorâtă. Dar în același timp, tot acest comportament a fost abordat de Hyena tocmai pentru că seamănă cu a al surorii ei și într-un fel, probabil că acest lucru îi dădea impresia că așa îi poate ține amintirea vie. La fel și desele adresări către Becks, nevoia ca aceasta să o vadă de undeva de sus, să îi aprobe deciziile și să fie lângă ea în acele momente.

Se simte clar confuzia de identitate a Hyenei și lupta continuă cu ea însăși.

Spre finalul cărții avem parte de câteva confesiuni ale unor personaje cum ar fi mama fetelor sau Natty. M-am bucurat de această idee pentru că eram convinsă că voi căpăta majoritatea răspunsurilor la întrebările pe care mi le-a lăsat volumul anterior. 

Acest lucru nu s-a întâmplat în adevăratul sens al cuvântului. Am simțit că toate explicațiile care s-au dat referitor la EI, Octopussy și ce este cu adevărat această boală (inventată sau nu) au fost extrem de vagi, spuse la modul foarte general. 

Nu cred că acest volum a avut la fel de multă acțiune ca celelalte două, cu toate că potențial din punct de vedere al ideii clar avea și sunt de părere că îi puteau fi alocate mai mult de 176 de pagini. 

Mi-a plăcut acest final de trilogie, dar cam atât. Mi-a plăcut că mi-am regăsit personajele îndrăgite în primele două volume și înafara unei mici întorsături de situație și ceva dezvăluiri spre finalul cărții nu am găsit nimic cu mult mai special, motiv pentru care i-am oferit pe Goodreads 3 stele.

Îi mulțumesc din nou Cristinei pentru că mi-a oferit și acest volum și aștept cu mare interes să văd ce va mai scrie, acum că trilogia a luat sfârșit, să văd în ce zonă se îndreaptă. 

Keep reading,

Love S

Lasă un răspuns

