Recenzie: Becks merge la școală de Cristina Boncea

”După ce au fost subiect de studiu pentru boala Octopussy descoperită de unchiul lor, gemenele Becks și Hyena sunt obligate să se despartă. De data aceasta, Becks pleacă la liceu în Anglia. Pentru ea, școala însă nu va fi decât un pretext pentru a experimenta cât mai mult – de la sex dezinhibat, până la dragoste și prietenie – totul departe de casă, de Hyena și de mediul familiei sale…ciudate. Detestată de cercul noilor colege, acceptată așa cum este, în cele din urmă, dar și îndrăgostită de tânăra Natty, Becks încearcă să afle răspunsuri clare la întrebările aparent inexplicabile care au condus-o până în acest moment al vieții sale. Ce are de făcut? Ce înseamnă normal și ce nu? Care sunt limitele? Care este adevărul? Poate fi oare el aflat? Și cu ce riscuri?”

Înainte să încep vreau să îi mulțumesc Cristinei pentru că mi-a oferit și acest volum pentru recenzie. Părerea mea despre ”Octopussy” o puteți găsi aici.

Vă recomand să citiți mai întâi cărțile înainte să vă aruncați ochii peste această recenzie. Nu pot decât să spun că acest volum este superior primului din trilogie. Cristina a evoluat din punct de vedere al scrisului, sunt mai multe detalii, ceea ce m-a bucurat enorm. Personajele sunt conturate mai puternic prin faptul că descrierea lor este mult mai bine făcută, de la comportament și replici, până la insight-urile des întâlnite. Ambele volume se citesc foarte ușor și chiar dacă ”Becks merge la școală” are mai puține pagini decât ”Octopussy”, mi se pare că a fost mult mai consistentă în acțiune, în fiecare capitol se întâmplă ceva și nu m-am plictisit nicio clipă.

Am terminat de citit acum câteva ore și a trebuit să îmi iau puțin timp să reflectez asupra cărții pentru că sfârșitul m-a luat prin surprindere! Am o groază de păreri în momentul ăsta și în capul meu este un talmeș-balmeș, așa că voi încerca să mă structurez puțin,

Să o iau cu începutul și anume cu momentul în care a fost lansată coperta. Îmi place super mult, chiar dacă poate nu pare așa de specială. Este evident că primul contact pe care îl ai cu o carte este prin copertă, unora nu li se va părea nimic nemaipomenit sau deosebit și vor trece dezinteresați pe lângă ea, dar de exemplu mie și prietenului meu ni s-a părut foarte tare coperta. Poate avem noi o minte mai perversă! Cine știe? :))
Acum lăsând gluma la o parte, coperta îmi inspiră imaginea pe care ar dori Becks să o adopte, aceea a unei tipe cu încredere în sine, tupeu și cu acea doză de senzualitate și seducție. O imagine care mi se pare puțin opusă ei, reprezentând doar un mecanism de apărare.

Dacă în primul volum acțiunea se întâmpla în București și erau vizate cele două gemene și familia lor, în această parte a trilogiei atenția se îndreaptă asupra lui Becks care decide să meargă un an să studieze în Anglia. Suntem martorii evoluției acesteia și a experiențelor sale.
Cred că Becks a hotărât să facă pasul acesta pentru a își da seama de identitatea ei, să se cunoască fără a fi în prezența familiei ei, o dorință de separare. Îmi pot da seama de cât de confuză se putea simți cu privire la cartea scrisă de unchiul Phil și a sexualității ei, chiar dacă ne spune că și-a dat seama de cine e din clasa a 5-a, nu cred că realizase cu adevărat acest lucru și că l-a și acceptat. De aici și nevoia de experimentare atât de pregnantă.
Am remarcat o evoluție a lui Becks comparând începutul volumului, când încerca să își completeze ”lista de futai”, cu finalul acestuia, ajungând în punctul în care se îndrăgostise de colega ei Natty, chipul și numele ei fiind ultimele lucruri la care se gândește înainte ca viața sa să se sfârșească.

Am ales să mă concentrez mai mult pe Becks în această recenzie pentru că din primul volum mi s-a părut un personaj aparte, interesant și intrigant. Asta nu înseamnă că Hyena sau familia lor au fost mai prejos. Sora geamănă a rămas aceeași fată ceva mai cu capul pe umeri decât cealaltă jumătate a ei, mi-a plăcut adăugarea mătușii Flori și a vărului Dragoș în poveste și ca să fiu sinceră, mă așteptam totuși să se întâmple ceva între el și Hyena. Faptul că părinții fetelor nu au fost la fel de prezenți ca în primua carte nu m-a deranjat absolut deloc, nu mi se păreau de o importanță deosebită.

În final vreau să vorbesc puțin despre sfârșitul cărții. Becks venea acasă în vacanța de Paște și în sfârșit avea o oarecare idee despre concluziile pe care și le-a format despre sine. Relația cu Natty nu o afecta pe cea pe care o avea cu Hyena, urma să se reîntâlnească cu unchiul Phil și să discute cu el despre Octopussy și al doilea volum. Apoi BUM!
De ce spun că nu mă așteptam? Pentru că în acele ultime pagini în care ea se afla în avion, abia așteptam să ajungă în țară și să își ia răspunsurile de care avea nevoie, eram extraordinar de ancorată în poveste încât nici nu mi-am dat seama că mai aveam vreo 5 pagini din carte și de nicăieri apare acest accident și decizia lui Becks de a nu deschide acea parașută.
Cred că mai am nevoie de încă puțin timp pentru a îmi da seama de această decizie a ei, pentru că din câte înțelesesem până în acel punct ea își clarificase anumite lucruri în ceea ce o privește, dar în zborul violent spre pământ urla că se urăște.

Aștept cu nerăbdare să apară și ultimul volum. Nu prea știu la ce să mă aștept, dar până la urmă, unde ar mai fi farmecul…
Mi se pare că ambele cărți arată realitatea din zilele noastre spusă pe șleau și fără perdele. Adolescența este, după mine, cea mai grea perioadă din viața noastră. Atunci ne formăm noi ca oameni, atunci vrem să experimentăm din ce în ce mai multe lucruri, mai ales ceea ce ține de sexualitate. Ne aflăm identitatea. Și cred că este important ca orice adolescent/ă care trece printr-o criză de identitate sexuală să știe că este absolut normal să se simtă așa. Că într-o lume cu prejudecăți cât casa trebuie să facă o scurtă călătorie înăuntrul său și să vadă unde se situează.
Eu personal nu am avut parte de cineva sau ceva (spre exemplu o carte) care să mă învețe aceste lucruri când am trecut prin propria mea criză de acest gen și m-am lăsat la început influențată de societate și am ales să reprim anumite gânduri sau dorințe. Și probabil că dacă nu mi-aș fi deschis ochii la timp, s-ar fi adunat frustrări și regrete care poate m-ar fi făcut și pe mine să îmi doresc ”să nu folosesc parașuta”. Pentru că da, în asemenea cazuri, fragilitatea adolescentului poate prelua controlul și există posibilitatea ca persoana să ia decizii dramatice și pripite.

Inițial am vrut să îi acord cărții 4 stele pe Goodreads, dar acel final m-a făcut să îi mai adaug încă o jumătate. Aștept ca ultimului volum să îi dau 5 stele curate!

Un gând despre “Recenzie: Becks merge la școală de Cristina Boncea