Recenzie: Miss Peregrine de Ransom Riggs

O INSULĂ MISTERIOASĂ

UN ORFELINAT ABANDONAT

O STRANIE COLECȚIE DE FOTOGRAFII

O tragedie îl aruncă pe tânărul Jacob, în vârstă de șaisprezece ani, pe o insulă izolată. Aici descoperă ruinele căminului ”pentru copii deosebiți” al domnișoarei Peregrine. Pe măsură ce Jacob înaintează pe holurile și prin dormitoarele părăsite, își dă seama că cei care s-au adăpostit cândva acolo au fost mai mult decât deosebiți. Poate că nu întâmplător au fost trimiși într-un loc uitat de lume. Și, oricât de bizar ar suna, ar putea fi încă în viață. Un roman fascinant, ilustrat cu fotografii tulburătoare, care-i va încânta pe adulți, pe tineri și pe toți cei ce vor să se bucure de o aventură în lumea umbrelor.

Recenzie – Spoiler free

Am numai cuvinte de laudă pentru această carte!
          O aveam în bibliotecă de la începutul anului 2015 și am citit-o abia pe la sfârșitul anului, cu toate că eram nerăbdătoare să o citesc. Inevitabilul s-a produs când i-am împrumutat-o prietenului meu și după ce a terminat de citit m-a bătut la cap până am pus și eu mâna pe ea. Și foarte bine că a făcut asta, nu știu cum de mi-a luat atâta timp până să mă hotărăsc să încep să o citesc.

M-a fascinat tot la această carte. Aspectul, care trebuie să recunoaștem că este impecabil, nou, neobișnuit, ceea ce te atrage și mai mult să afli despre ce este vorba; povestea care este foarte originală și a conținut ceva nou despre care nu mai citisem până acum. Recunosc că ce m-a atras cel mai mult la această carte au fost pozele creepy din interiorul ei. Asta m-a ajutat și mai bine să investesc în poveste, să mă transpun în acțiune și să pot să îmi imaginez mai bine tot ce se întâmplă.

La prima vedere pare o carte de groază pe care doamne feri să o citești noaptea că spui ”la revedere” somnului pentru următoarele seri. Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa. Luați în considerare faptul că sunt pussy când vine vorba de cărți sau filme de groază. Nu pot să citesc sau să mă uit la așa ceva că după am coșmaruri groaznice. Aș spune mai degrabă că această carte este un thriller bun cu mici nuanțe spooky pe ici pe colo.
          Acțiunea nu se concentrează pe a induce o stare și o atmosferă care să îți zbârlească părul pe șira spinării. Alte lucruri sunt mai importante.
          Are loc o ”investigație” unde din când în când ni se mai oferă câte un detaliu, mai aflăm câte puțin și despre celelalte personaje; este și o mică poveste de dragoste despre care încă nu știm cum va continua și în ce se va transforma.

Este printre puținele cărți scrie din perspectiva unui băiat pe care le-am citit și pot să spun că nu am avut probleme din punct de vedere al acomodării cu povestea. Aici, evident este meritul autorului, Ransom Riggs, care are un stil de a scrie care pe mine m-a făcut să pargurg foarte lejer cartea. De asemenea, m-am interesat puțin despre acesta și se pare că acest volum este cel de debut. Ei bine, nu a început deloc rău.

Nu vă mai dezvălui și alte lucruri despre carte, sper doar că v-am stârnit măcar puțin curiozitatea și că o veți citi. Eu abia aștept să pun mâna pe al doilea volum care a apărut deja la editura Art și se numește ”Orașul pustiu” iar în afară există și al 3-lea volum care se numește ”Library of Souls”.

Și ia uitați ce coperți minunate au! Dacă nici asta nu vă face să citiți cărțile, atunci nu știu ce ar putea!

Un gând despre “Recenzie: Miss Peregrine de Ransom Riggs

1. Vai cât mi-a plăcut cartea! Am citit-o în aproapierea bacului, acum doi ani, dar noaptea, pe ascuns, ca să nu-mi sară mama în cap că pierd timpul cu cărțile în loc să învăț. Oricum, a fost o carte bizară, dar extrem de interesantă 🙂 Mă bucur că și ție ți-a plăcut.