Recenzie: "Ultimul avanpost" de Lavinia Călina

„Al treilea Război Mondial a luat sfârşit, iar România anului 2046 este Regat. Logodită cu prinţul Alex şi fiică a Ministrului de Interne, tânăra Diane trăieşte o viaţă luxoasă şi lipsită de griji, ocupată cu discursuri, dileme cu cea mai potrivită garderobă a zilei şi păstrarea aparenţelor cuplului regal. Printre petreceri, călătorii obositoare, speech-uri învăţate pe de rost şi accesele de furie ale prinţului, Diane contemplă fără prea mult entuziasm un viitor previzibil. Însă viaţa i se schimbă complet într-o singură noapte, atunci când este răpită de către un grup de rebeli, pentru care guvernarea autoritară a regatului întruchipează răul absolut.

Acţiune, răsturnări de situaţie, intrigi, romance – iţele unei poveşti în care eroina învaţă două adevăruri cruciale: nimeni nu este cine pare la prima vedere, iar alegerile luate au întotdeauna consecinţe.
     Va reuşi Diane să risipească misterul şi, mai ales, va reuşi să descopere în final care este adevărata ei identitate?”

Recenzie – Spoiler Free

„Ultimul avanpost” m-a făcut să reconsider lucrările scriitorilor români. Autoare Lavina Călina, căreia îi sunt recunoscătoare că mi-a dăruit această minunată carte, mi-a demonstrat că se poate şi la noi în ţară. Se poate şi la noi să citim cărţi cu o acţiune care te face să nu te mai opreşti. Se poate şi la noi să avem autori de excepţie. Trebuie să spun că până acum nu am citit nimic scris de un autor/autoare de la noi din ţară, exceptând cărţile pe care am fost obligată să le parcurg în liceu. Ei bine, pe această am savurat-o, fiecare pagină, fiecare cuvânt, fiecare literă. Probabil că de acum înainte voi da o şansă şi autorilor noştri.
     Mă bucur să văd că se abordează şi la noi în ţară acest gen de cărţi. A fost interesant să citesc o poveste care se petrece într-o Românie distopică, într-o Românie redevenită regat. De obicei, când citesc o carte, îmi place să încerc să îmi dau seama ce va urma, cum stă treaba de fapt. De multe ori îmi şi reuşeşte. Acest lucru am încercat să fac şi cu „Ultimul avanpost”. Nu numai că a dat de pământ cu toate teoriile pe care le aveam ci a reuşit să mă facă să renunţ să încerc să îmi dau seama ce ascundea această carte. Prin urmare, m-am lăsat condusă de poveste.
     Să vă spun prima împresie după primele 2 capitole. Pentru prima dată detestam personajul principal! Nu îmi plăcea atitudinea ei, mă enerva, mă făcea să scrâşnesc din dinţi la unele replici pe care le avea. Ce să mai, mai aveam puţin şă lăsm cartea jos! Dar am spus totuşi că nu are cum să continue aşa până la sfârşit. Şi aşa a fost! A venit scena răpirii şi presimţeam că ceva avea să se schimbe.
     Mi-am schimbat radical părerea despre Diane, de fapt, pot să spun că mi-am schimbat părerea despre mai mult de jumătate din personaje. Cartea aceasta te induce rău de tot în eroare, iar când îţi dai seama de asta îţi vine să râzi şi să îţi zici „Doamne, de ce nu m-am gândit la asta”.
     Toate răsturnările de situaţie şi, credeţi-mă, au fost multe, m-au lăsat fără suflare şi a trebuit să îi dau creierului meu o mică pauză pentru a pune toate piesele cap la cap. Ideile mi s-au părut foarte originale şi mi-a plăcut cum s-au legat toate lucrurile împreună la sfârşit. Sfârşitul, vai sfârşitul este mind-blowing. Ţi se explică fix atunci cum stătea treaba de fapt şi personajul care apare în momentul acela este cineva la care mai mult ca sigur nu mă aşteptam.
     Am urmărit un filmuleţ cu Lavinia în care a fost invitată la o emisiune şi a spus acolo că la anul ne putem aştepta la volumul al doilea. Eu una abia aştept!
     Vă recomand să o citiţi nu numai pentru că este distopie şi este un gen care se promovează foarte mult în zilele astea (ăsta este doar un bonus) ci pentru că toată acţiunea asta smecheră se întâmplă în România! Merită să aruncaţi un ochi prin ea numai de curiozitatea să vă puteţi imagina cum ar arăta o Românie distopică în care există un guvern mai bolnav şi mai corupt ca cel din zilele noastre.
    Pe Goodreads i-am acordat 5/5! Mi-a plăcut foarte mult şi, cu siguranţă, dacă nu eram în sesiune şi nu aveam atât de învăţat o devoram în cel mult 2 zile.

4 gânduri despre “Recenzie: "Ultimul avanpost" de Lavinia Călina

1. Si mie mi a placut foarte mult cartea. Lavinia a avut idei originale si interesante. Nu m a plictisit niciun capitol. Abia astept urmatorul volum… o cam bat la cap intreband o cand are de gand sa l scrie :)) .