Recenzie: Insurgent- Veronica Roth

„O singură alegere te poate transforma radical – sau te poate distruge. Însă fiecare alegere e urmată de consecinţe. În timp ce facţiunile din jurul ei sunt cuprinse de nelinişte, Tris Prior continuă să-i salveze pe cei pe care îi iubeşte – şi pe ea însăşi – , căutând răspunsuri la întrebări sfâşietoare despre durere şi iertare, identitate şi loialitate, politică şi iubire.
     Pentru Tris, ziua iniţierii ar fi trebuit să reprezinte o victorie şi să fie sărbătorită alături de cei din facţiunea aleasă; în schimb, ea se sfârşeşte cu orori de nedescris. Războiul bate la uşă, iar conflictele dintre facţiuni şi ideologii se extind cu repeziciune. În vremuri de război, se formează tabere, se dezvăluie secrete, iar alegerile devin irevocabile şi dure. Transformată de propriile sale decizii, dar şi de durerea sufletească şi de sentimentul de vinovăţie, Tris trebuie să-şi accepte Divergenţa, chiar dacă nu ştie ce îi rezervă viitorul.”

Recenzie-Spoiler free

Mi-a plăcut foarte mult cartea, la fel ca şi „Divergent”! Dacă în prmiul volum s-a pus mai mult accent pe personaje şi pe dezvoltarea, evoluţia acestora, în „Insurgent”, firul principal este găsirea unui secret pe care doar liderii facţiunilor îl ştiu şi care este esenţial în războiul care tocmai s-a pornit. Este foarte multă acţiune şi nu mai asistăm la aşa multe scene „picante” cu Tris şi Tobias din cauza tuturor obstacolelor pe care le au de înfruntat pe tot parcursul cărţii.
     Mi-au plăcut foarte mult întorsăturile de situaţie, la un moment dat nu mai ştiam care în tabăra cui era, nu mai eram sigură de nimic si nu ştiam la ce să mă aştept. Sfârşitul este foarte foarte bun, sunt foarte curioasă cum o să se termine toată povestea asta şi nu cred ca o să mai am răbdare până va apărea la noi a treia şi ultima parte, „Allegiant” şi o să o citesc în engleză.
     Pe goodreads i-am dat 4,5 pentru simplul fapt că nu am putut să empatizez cu personajele principale atăt căt aş fi dorit din cauza acţiunii continue şi pentru că au fost câteva chestii care m-au enervat puţin şi m-au făcut să am nişte sentimente de frustrare adâânci, dar nu pot vorbi despre ele în partea aceasta a recenziei.
     Sfatul meu, citiţi seria, este foarte foarte bună !!!

Spoiler Alert

Ceea ce spunem mai sus, cu treaba care m-a enervat foarte mult, vorbeam despre faptul că în continuu existau secrete minuscule care îmi stricau toată fericirea, secrete inutile pe care Tris le ţinea departe de Tobias şi invers, secrete care erau căt pe aici să le distrugă relaţia. Toată lumea acţiona după capul lui.
     Nu mă aşteptam la trădarea lui Caleb, adică după atâtea prin câte a trecut Tris ca să îl ţină în siguranţă, după ce că nu mai avea pe nimeni în familie, unicul ei frate o trădează…şi pentru ce, pentru că el credea în abureala lui Jeanine.. Not cool Caleb, not cool !!
     Am găsit interesant faptul că Tris suferă de stres post-traumatic după ceea ce s-a întâmplat cu Will şi că asistăm la toate greutăţile pe care le întâmpină din cauza asta. Totuşi, sunt de părere că putea să îi spună lui Tobias, măcar, chiar cred că ar fi înţeles-o şi ar fi ajutat-o să treacă peste. În Candoare, când i-au pus pe Tris şi Tobias să bea serul adevărului…mi s-a părut o scenă foarte bună şi intensă, de aceea este una dintre preferatele mele.
     Vorbeam mai sus că la un moment dat nu mai ştiam ce să cred despre presonaje, care de partea cui este. Cum ziceam, la Caleb nu mă aşteptam. Şi nici la Peter nu mă aşteptam să îşi schimbe tabăra, dar am găsit chiar caraghios motivul pentru care a salvat-o pe Tris, ar trebui ca ea să reţină că lui nu îi place să rămână dator şi să folosească chestia asta în avantajul ei. Încă nu ştiu care este treaba cu Marcus, cred că urmăreşte ceva, are un scop pentru care era el aşa de dispus să lucreze cu Tris pentru a găsi informaţiile alea din computerul lui Jeanine, sunt aproape sigură că a manipulat-o pentru a îi fi mai uşor să le obţină, pentru că este clar că de unul singur nu ar fi putut. Evelyn! Desprea ea, din prima nu am avut o presimţire bună, eram sigură că pune ceva la cale şi mă enerva că Tobias vedea doar ce voia el, în momentul în care Tris îi spunea ceva ce nu îi convenea lui, pentru el era clar că ea se înşeală şi că el are dreptate.
     Sfârşitul, din nou, mi-a plăcut foarte mult. Tot secretul ăsta care a fost dezvăluit şi că, de fapt, locuitorii tuturor facţiunilor sunt de fapt izolaţi ca într-o bulă, şi când populaţia Divergentă va domina, să iasă în lume şi să o salveze sau ceva de genul. Nu ştiu ce să zic şi ce să cred, sunt puţin confuză în legătură cu asta, dar chiar vreau să citesc cât mai repede „Allegiant” şi să aflu!

5 gânduri despre “Recenzie: Insurgent- Veronica Roth

1. Nu am citit nici Divergent, as vrea sa o cumpar in editie tie-in dar tot astept oferte bune, pt ca nu imi place sa imprumut de la bilbioteca, am o boala sa am cartile in biblioteca mea :))) . Nu vreau sa vad nici filmul deoarece poate filmul nu-mi place si atunci nu o sa citesc nici seria :)) . Nu cred ca este cazul,dar e mai ok sa citesc inainte si dupa sa vad filmul 🙂 . stiu ca sunt volumele : 1. Divergent, 2.Insurgent , 3.Allegiant si mai este si unu ?? Resurgent ??

2. Vezi este editia tie-in pe elefant cu 22 de lei. Si eu sunt tot asa cu filmele facute dupa carti, prefer sa citesc mai intai cartea. Asa am facut cu „Hunger Games”, „City of Bones”, „Divergent”…si ce filme au mai iesit in ultimii 2 ani dupa carti. Si „Divergent” are doar 3 volume, se opreste la „Allegiant” 😛