Recenzie : City of Fallen Angels – Cassandra Clare

Clary este înapoi în New York şi viaţa ei este minunată: se antrenează pentru a fi vânător de umbre şi , în sfârşit , poate să îl numească pe Jace iubitul ei . Dar nimic nu vine fără un preţ . Cand Jace se îndepărtează inexplicabil de ea , Clary este obligată să recunoască faptul că tocmai ea a pus în mişcare un lanţ de evenimente care ar putea duce la pierderea a tot ce iubeşte . Chiar şi Jace .

Pfiu , e bine să fiu din nou în lumea vânătorilor de umbre creată de minunata Cassie Clare . Chiar astăzi am terminat cartea şi m-a lăsat cu sentimente confuze . Personajele care îmi plăceau foarte mult m-au lăsat puţin rece iar cele cărora nu le acordam prea multă atenţie m-au făcut să le reconsider locul din inima mea (cam siropoasă fraza dar nu pot veni cu ceva mai bun la ora asta) .
     Ideea , în mare , în această carte este că acum Clary se antrenează din greu ca să devină vânător de umbre , Jace o ajută , evident şi în sfârşit am putut şi eu să citesc nişte scene normale cu ei ca fiind un cuplu fără să îmi fac griji că poate sunt fraţi sau că dragostea lor este interzisă and all that jazz . Mi-a plăcut foarte mult cum a început să evolueze relaţia lor . De Clary chiar începusem să îmi formez o părere din ce în ce mai bună din volmele 2 şi 3 dar acum iar m-a enervat , tot din cauza deciziilor pe care le ia fără să se gândească de două ori .
     Simon a rămas preferatul meu ! Într-un fel , povestea este mai mult concentrată asupra lui , a faptului că începe să conştientizeze faptul că este vampir şi că va trăi forever and ever şi că în scurt timp (din punc de vedere al unui vampir) toţi prietenii lui , persoanele lui dragi , vor dispărea de pe faţa Pământului . Mi-a plăcut foarte mult conversaţia pe care o are la un moment dat cu Magnus .
     Că veni vorba de Magnus . M-am bucurat să văd că treaba mergea bine între el şi Alec şi sunt puţin surprinsă că mama lui nu este împotriva relaţei lor , sau dacă ar fi (nu mi-am dat seama) nu o spune .
     Şi Izzy mi-a plăcut teribil de mult . Cred că scenele cu ea şi Simon , fie ei împreună sau separat , mi-au plăcut cel mai mult . Se completează reciproc şi sper ca pe viitor să fie împreună . Vom vedea ce o să se întâmple mai departe , că sigur or să fie multe , având în vedere cum s-a terminat !
     În principiu mă bucur foarte mult că autoarea a decis să continue seria , abea aştept să văd cum o să se termine totul . Am văzut o postare a Cassandrei pe Twitter unde spunea că asistenta ei a terminat de citit „City of Havenly Fire” (ultima carte din serie) şi a spus : „That was the saddest happy ending.” . De ce autorii au aşa o „plăcere” să îşi termine cartea , ce să mai zic seria , cu un final trist . Nu , nu vreau ! Dar totuşi , chiar ar trebui să citiţi seria/cartea , am înţeles că volumul 5 este foarte bun şi aştept cu nerăbdare să ajung şi la el . Pe goodreads i-am dat 4/5 pentru că ştiu că se poate şi mai bine .

Hai să vorbim! Dacă nu a citit cartea/seria îţi sugerez să nu citeşti mai departe pentru că am să te spoilăresc . Muahaha ! (Ora târzie este vinovată pentru aceste reacţii în scris ieşite din comun!)

Ok ! Simon , o Simon ! Nu mă aşteptam să se întâlnească cu Izzy şi Maia în acelaşi timp . Cum zicea el „vampire mojo” ! Bravo bravo ! Dar şi când au aflat una de alta .. mm not good . Şi că veni vorba şi de Maia . A apărut personajul acesta nou Kyle , care se pare că de fapt este Jordan , fostul iubit al Maiei a.k.a. cel care a transformat-o . NU mă aşteptam la întorsătura asta de situaţie . Predicţia mea în viitor : Simon o să rămână cu Iz şi Maia cu Jordan !
     Toată treaba cu Jace şi Clary ! Am zis la început că iar a început să mă enerveze Clary pentru deciziile pe care le ia , dar de fapt nu le ia , le pune în aplicare direct . Aici m-am referit la momentul când s-a dus la Biserica Talto . Chiar daca a sunat-o pe Iz ca să vină cu ea , ce şi-a zis „Uu , miros pericol , mă cheamă , mă cheamă . NU pot să rezist ! De ce să o aştept pe Iz , mai bine intru singură într-o biserică părăsită de care nu a mai auzit nimeni” . Minunat Clary !
     Eram sigură că Sebastian are ceva de a face cu continuarea seriei , doar că nu mă aşteptam la Lilith . Şi ce lucruri incredibil de îngrozitoare a putut să facă şi aici mă refer evident la bebeluşi . Cele mai groaznice pagini pe care am putut vreodată să le citesc au fost cele în care se vorbea despre bebeluşi . Dar bravo Simon , din nou !
     Uu , şi Camille ! Nu ştiu ce să cred despre ea . Dacă să o trec la buni sau la răi . Cred totuşi că profită de orice şi oricine . Sunt curioasă şi pentru ea cum va evolua povestea .
     Şi finalul , o , marele final . Din păcate ştiam că o să se termine nasol pentru că am un obicei prost de a citi ori ultimele 2 pagini din carte ori descrierea urmatoare cărţi şi de data asta am ales a doua variantă şi ce credeţi că a fost primul lucru pe care l-am citit : „Jace is now a servant of evil , bound for all eternity to Sebastian” . Bravo Ştefi – multe aplauze !
    Ce m-a supărat puţin în această carte a fost faptul că toată lumea acţiona de capul său fără a spune altcuiva . Mi s-a părut o tâmpenie treaba asta ! Să zicem că la Clary mă aşteptam , dar la Simon , Jace , Iz .. Come on !!
    Oricum , chiar mi-a plăcut cartea şi sunt curioasă să văd cum o să continue , sper că din ce în ce mai bine !

4 gânduri despre “Recenzie : City of Fallen Angels – Cassandra Clare

1. :O Nu stiam ca sunt si vampiri pe acolo :)) . Interesanta serie…5 carti? Hmm..cred ca se intampla o gramada de chestii faine.. abia astept sa citesc seria 🙂 . Nu stii cand va aparea ultimul volum tradus?

2. La sfarsitul acestei luni apare a 6-a si ultima carte din serie si se numeste „City of Havenly Fire”. Din pacate nu stiu cand o sa fie publicat al 5-lea volum la Leda, nu sunt asa pusa la punct cu noile aparitii de la noi dar poti sa te duci pe pagina de facebook „Carti cu colti” si sa intrebi acolo, stiu ca adminele acelei pagini sunt la curent cu majoritatea noutatilor de la noi din tara si din strainatate 😛

3. Multumesc frumos! Eu am renuntat sa mai cumpar seria in romana pentru ca in ritmul asta speranta mea scade ca si restul volumelor sa fie publicate. Mi le-am luat pe restul in engleza pentru ca voiam sa mi se potriveasca in biblioteca si oricum, la cum se termina volumul 3 este ca si cand este o alta aventura, o alta poveste deci am considerat ca este ok sa le combin asa 😛