Vampire Academy – Review

„Academia Sf. Vladimir nu este o scoala ca oricare alta , ci un loc secret , ascuns in strafundurile padurilor din Montana , in care moroii (vampiri vii si muritori) sunt educati in tainele magiei , iar tinerii dhampiri (jumatate oameni , jumatate vampiri) sunt antrenati sa-i apere de atacurile sangeroase ale strigoilor (morti vii) , cei mai inspaimantatori si mai periculosi vampiri .

Rose Hathaway , o fata dhampir , se pregateste sa devina garda de corp pentru prietena ei cea mai buna , printesa moroi Lissa Dragomir . Antrenamentul pentru lupta cu strigoii esete unul dur si epuizant , iar , pe langa intrigile si comploturile din Academie , situatia ei se complica din cauza unei idile tainuite si interzise .
     Avand o legatura psihica iesita din comun , cum nu s-a mai intalnit de secole , cele doua eroine incearca sa faca fata amenintarilor …”

Review – Free Spoiler

Vreau sa incep prin a spune ca trebuie sa mergeti sa vedeti acest film ! Nu din cauza ca este o perfecta adaptare a unui film dupa o carte , pentru ca nu este , ci pentru faptul ca este o gura de aer proaspat . Va veti petrece aproape 2 ore in care o sa radeti impreuna cu personajele filmului si o sa va simtiti bine . Pentru cei ce nu au citit seria , sau macar prima carte : NU ! Nu este un film tipic cu vampiri care stralucesc sau mai stiu eu ce alte minuni . Filmul (precum si cartile) au o poveste aparte si unica . Asa ca duceti-va cu incredere sa il vedeti . Pentru cei ce au citit seria , sau macar prima parte : numai atat pot spune , daca vreti sa il vedeti pe Adrian luand viata atunci mergeti la cinema sa vedeti fimul , ajutati „Vampire Academy” sa dea bine in Box Office !

Filmul a fost bun in mare parte . Trebuie tinut minte ca intr-o serie , prima carte sau primul film este mereu mai greu de „digerat” . Mai ales cand vine vorba de „Vampire Academy” , pentru ca ne este introdusa aceasta lume noua si trebuie sa ne familiarizam cu termenii , nu toata lumea a auzit de morori , ce sa mai zic de dhampiri ; istoria , trebuie sa ni se explice toate aceste lucruri . Intr-o carte este mai simplu , intr-un film , totusi , este mai greu .
     Am tot vazut comentarii la clipurile filmului si multi se plangeau ca se face misto de carte si ca este mai mult o parodie , ca este mult mai serioasa cartea . Acele persoane , evident , sustin ca au citit toata seria , dar nu se prea vede . Prima carte este chiar foarte amuzanta , avand in vedere ca toata actiunea se petrece la academie unde intalnim toate stereotipurile . Abea din urmatoarele carti devine intradevar mai seriaosa povestea .
     Cum spuneam , filmul a fost bun . Cred ca a explicat foarte foarte bine si istoria si termenii despre care vorbeam mai sus . Personajele au fost ok interpretate . Cel mai mult mi-a placut cum au fost interpretati Rose si Christian , care au si aratat asa cum mi-am imaginat eu . Lissa cred ca mi-a placut mai mult in carti decat in film , am avut impresia ca are o atitudine de „queen bee” , pe cand in carte este descrisa ca o fire calma , amabila cu toata lumea , cu aura angelica , etc etc . Dimitri mi-a placut foarte mult . Danila Kozlovsky a facut o treaba excelenta . Mi-as fi dorit , totusi , mai multe scene cu el si cu Rose . Si Natalie si Mason mi-au placut foarte mult .
     Atat am sa le spun celor ce n-au vazut inca filmul si/sau nu au citit cartea . Cum ziceam , mergeti sa vedeti filmul cu incredere pentru ca merita !

Parerea mea – Spoiler Alert

Sa vorbesc mai intai de ce mi-a placut . Mi-a placut cum a inceput filmul , cu scena din vis a accidentului si dupa se trezeste Rose si o linisteste pe Lissa , exact ca in carte . Legatura psihica dintre Rose si Lissa a aratat foarte bine , eram chiar ingrijorata ca o vor da in bara la capitolul asta . Mi-au mai placut si scenele cu doamna Karp si faptul ca ni s-a aratat cum s-a transformat in strigoi . Scenele alea chiar mi s-au parut si putin creepy .
     La inceputul filmul , cand Rose si Lissa sunt duse inapoi la academie , am ramas putin surprinsa de aparitia strigoilor . Cand am vazut trailerul am fost chiar suparata , stiind faptul ca in primul volum nu apare niciun strigoi . Cu toate astea au fost „folositi” cu cap . Cum altfel isi poate imagina omul din cinema , care nu a citit cartea , ca arata un strigoi ? Decat daca il vede , evident . Au aratat bine si acei caini parapsihici .
     Mi-au placut foarte mult scenele cu Rose si Christian si momentele in care Rose era in mintea Lissei si vedea prin ochii ei . Mi-a placut ca in tot acest timp aveam si cateva interventii ale lui Rose , cum a fost partea in care Lissa flirta cu Christian si Rose era ceva de genul ” You din not just flip your hair back!” .

Lucrurile care nu prea mi-au placut sunt mai mult de context , cum ar fi faptul ca am avut mereu impresia ca lucrurile se intampla prea repedere , se trecea foarte repede de la o scena la alta , dar in a doua jumatate a filmului lucrurile se mai linistesc putin si tranzitiile scenelor se leaga mai bine . Cum ziceam , simteam nevoia de mai multe scene cu Rose si Dimitri , nu cred ca din scenele din film se observa foarte bine legatura stransa care se formeaza intre ei 2 , cel putin pentru cineva care nu a citit cartea . Scena colierului mi s-a parut ca a tinut prea putin , o vedeam ceva mai linistita , sa se simta starea aia de transa in care erau Rose si Dimitri .
     Mi se parea esential sa se arate nu numai efectul spiritului asupra corpului Lissei , cum ar fi acele mancarimi , ci si efectul lui asupra mintii ei . Aici ma refer la taieturile care apar la un moment dat pe bratul ei . Ele nu apar asa din senin , se presupune ca ea se taie din cauza a ceea ce spiritul o face sa simta in interiorul ei , iar asta este ca un fel de eliberare a presiunii pe care o resimte . Vorbind si de comportament , mi-a placut mai mult Lissa din carte decat Lissa din film . Cand decide sa intoarca pe toata lumea impotriva Miei nu o face pentru ele (ea si Rose) ci in special pentru Rose , pentru cate trebuie sa indure ea pentru a o proteja pe Lissa . In carte ni se arata cat de mult o afecteaza pe Rose toate zvonurile care circula despre ea , dar in film nu se vede foarte bine treaba asta .
     Sfarsitul m-a lasat putin fara replica . Vedem acea indepartare de academie si ajungem intr-o grota unde apare Karp ca un fel de lider al strigoilor . Nu prea am inteles care este faza . Inteleg ca vor sa lase un final deschis pentru urmatoarea parte , dar Sonya Karp apare abea in ultimul volum . Chiar sunt curioasa sa aflu ce o sa se intample mai departe .

Spuneam la inceput ca nu a fost o adaptare nemaipomenita a unui film dupa o carte , cum a fost de exemplu „Hunger Games – Catching Fire” la care am simtit ca efectiv tin cartea in mana si o recitesc . Mi s-a parut putin dat pe „repede-inainte” , ma gandesc ca s-a intamplat asta din dorinta de a se acoperi foarte multe aspecte ale cartii . Cred ca se puteau totusi lipsi de cateva scene cu directoarea Kirova care mi s-a parut ca a fost prezenta prea mult timp in film . In locul sceneleor cu ea ar fi putut strecura niste momente cu Rose si Dimitri care mi se pare ca nu au avut prea mult timp singuri in film , in afara scenelor de antrenament , care nici alea nu au fost destule si care , pentru mine , erau cele mai bune , cel putin in carte abea asteptam sa ajung la partile alea . Nici ultima scena cu regina Tatiana nu mi-a placut , nu cred ca isi avea rostul .
     Cum spuneam , chestii in mare parte de context . In general mi-a placut filmul si il recomand . Si abea astept sa aud vesti si despre urmatorul film „Frostbite”.

2 gânduri despre “Vampire Academy – Review

1. Mie mi-a placut mult filmul ❤ l-am vazut de vreo 4 ori :)). Ma bucur tare mult ca am fost la cinema sa-l vad, deoarece pe net a aparut destul de tarziu si nu cred ca rezistam cu atatea spoilere in jur de la cei care au fost la film. Am ras ca proasta la film,. mi-au placut mult fazele cu Rose&Dimitri :)) sunt cei mai taaari , faza tare la cinema a fost ca in scena in care a intrat Rose la Dimitri in camera sa-i zica ce s-a intamplat cu Lissa, cei care au facut subtitrarea au tradus: "Ce bunaciune" atunci cand Rose se uita absorbita la Dimitri =))) si am ras de n-am mai putut, si fazele din mall mi-au placut :)) . E foarte frumoasa Rose, de asemenea si Queen Tatiana, Kirova, Dimitri,Christian. Si Lissa e frumoasa,dar nu-mi plac buzele ei mari =))) ce mi-a placut la ea a fost accentul. Nathalie nu mi-a placut deloc, a jucat bine,dar nu mi se pare frumoasa deloc. Mason nu-mi place deloc, nici in carte nici in film, i don't know why .. 🙂 By the way , eu recomand filmul ! 🙂

2. Si eu acum ca am filmul in calculator mai uit cel putin odata pe saptamana. Si tot asa am ras si eu foarte mult la cinema. Ma enervau foarte mult persoanele care ziceau ca filmul este o gluma pe langa seriozitatea seriei, dar ei nu au realizat ca primul volum este foarte amuzant si cu chestii gen „mean girls”. Dupa mine a fost o ecranizare decenta a cartii!