Recenzie : "Divergent" – Veronica Roth + Trailer Film

„Într-un Chicago distopic , oraşul în care trăieşte Beatrice Prior , societatea este împărţită în cinci facţiuni , fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute : Condoarea (cei sinceri) , Abnegaţia (cei altruişti) , Neînfricarea (cei curajoşi) , Prietenia (cei paşnici) şi Erudiţia (cei inteligenţi) . În fiecare an , într-o zi anume , tinerii în vârstă de şaisprezece ani trebuie să-şi aleagă facţiunea căreia îi vor fi devotaţi pentru tot restul vieţii . În ceea ce o priveşte pe Beatrice , ea trebuie să hotărască dacă rămâne  alături de părinţii ei sau alege facţiunea care consideră că i se potriveşte cel mai bine . În cele din urmă , alegerea pe care o va face va surprinde pe toată lumea , inclusiv pe ea însăşi.
   În timpul iniţierii care urmează , marcată de o puternică rivalitate , Beatrice îşi ia un alt nume , Tris , şi se străduieşte să afle cine sunt cu adevărat prietenii ei şi , de asemenea , dacă o poveste de dragoste cu un băiat uneori fascinant , alteori enervant , îşi poate găsi locul în viaţa pe care ea şi-a ales-o . Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea deoarece fusese prevenită că i-ar putea aduce moartea . Şi , pe măsură ce descoperă un conflict care ia treptat amploare , ameninţând să se destrame societatea aparent perfectă în care trăieşte , află că secretul ei ar putea-o ajuta să-i salveze pe cei dragi…sau ar distruge-o .”

Recenzie – Spoiler Free

Mi-am făcut de ceva timp un obicei ca dacă urmează să iasă un film după o carte să citesc mai întâi cartea ca după aceea să văd şi filmul (ex : „Jocurile Foamei” , „Sub aceeaşi stea” „Instrumente Mortale”) . Deci cum se putea , atunci , ca seria „Divergent” să rămână necitită . Voiam oricum să o citesc în viitorul apropiat dar m-a oprit faptul că mi-am format o părere (nu ştiu cum) cum că ar semăna foarte mult cu „Jocurile Foamei” iar eu oricum citesc mai mult fantasy … Dar cum am văzut că este în plan şi un film mi-am spus că acum chiar trebuie să o citesc .
     Am greşit când am crezut că este lafel ca „Jocurile Foamei” ! Această serie are propria sa identitate şi îmi place lumea vizualizată de Veronica Roth , literar vorbind deoarece clar nu mi-aş dori să trăiesc într-o lume în care ţi se dictează cum să te comporţi , unde altcineva decide pentru tine ce este bine şi ce este rău .
     Personajele îmi plac foarte mult . Tris este genul de persoană care ar face orice pentru prietenii săi dar şi pentru ea însăşi ajungând chiar să se lupte cu prietenii săi pentru a supravieţui . Despre Four , personajul masculin principal , ce pot să zic ? Mi-e îmi pare perfecţiunea întruchipată : este , precum Tris , protector faţă de persoanele la care ţine , altruist , inteligent ! Christina şi Will sunt sunt nişte prieteni adevăraţi pe care oricine şi i-ar dori .
     Cam atăt am de spus momentan pentru cei care nu au citit cartea şi vor doar o părere . Citiţi cartea , este bună , plină de acţiune , dar care , în acelaşi timp , m-a făcut să râd , să plâng , să fiu furioasă şi care , în special , m-a făcut să vreu să continui seria !

Spoiler Alert !

Aş vrea să continui prin a spune ce momente mi-au plăcut foarte mult sau m-au indignat sau m-au surprins foarte mult . Aces lucru nu îl pot spune fără să fac nişte dezvăluiri pe care cei ce nu au citit cartea nu ar trebui să le citească pentru că ar strica farmecul poveştii .

Să încep cu lucrurile mărunte : de când l-am cunoscut pe Four am avut presimţirea că el era de fapt Tobias , de la descrierea ochilor mai exact ; nu m-am aşteptat ca mama lui Tris să fi fost de fapt născută Neîfricată , dar după ce m-am gândit puţin , avea sens , mai ales faptul că şi ea era Divergentă , totuşi ,  mi-a părut foarte rău că a murit la sfârşit , şi tatăl lui Tris lafel , chiar dacă nu era tocmai printre personajele mele preferate .
     Toate scenele de luptă şi anumite simulări (cum ar fi cea cu ciorile) au făcut puţin greu de citit cartea pentru că , in opinia mea , erau destul de dure şi de convingătoare şi îmi transmiteau fiori prin tot corpul temându-mă de ce voi visa la noapte . Dar hei , asta e de bine într-un fel că te transpui foarte bine în carte , în acţiune .
     M-am simţit foarte trădată de Al . Era genul acela de personaj care e calm , drăguţ şi amabil cu toată lumea , altruist şi gata să ajute . Şi când a complotat cu ceilalţi la atacul asupra lui Tris am fost foarte nervoasă . Apoi când s-a sinucis , nu ştiu exact ce am simţit , milă , părere de rău amestecată iar cu o stare de nervozitate dar şi dezamăgire pentru faptul că a renunţat aşa de uşor fără să lupte cu el însuşi .
     Scenele cu Four şi Tris mi-au plăcut foarte mult , de la prima lor întâlnire când ea sare de pe acoperiş , până la partea cu roata aceea imensă pe care ea se caţără ca să vadă unde sunt cei din grupa contra cărora jucau şi Four s-a urcat şi el după ea cu toate că îi era frică de înalţimi . Mi-a plăcut foarte mult şi partea în care ei doi înfruntă temerile lui Four (mi s-a părut foarte tare când am aflat că „Four” venea de la faptul că avea doar 4 temeri) , momente pline de încărcătură emoţională , mai ales teama lui faţă de proriul tată (de care nu îmi mai părea rău ca la începutul cărţii) .
     Şi ultimele capitole le-am citit pe nerăsuflate . Mi-a părut foarte rău de Will , că Tris a fost nevoită să îl omoare . Mă întreb cum va fi relaţia ei cu Christina în următorul volum având în vedere că ea tocmai i-a omorât iubitul . Şi trebuie totuşi să recunosc că sfârşitul mi s-a părut foarte asemănător cu sfârşitul volumul 2 din „Jocurile Foamei” – „Sfidarea” , faptul că facţiunea ei este „zdrobită , cu membrii ei risipiţi” şi se îndreaptă spre Prietenie unde speră că vor primi adăpost . Oricum , asta este prea puţin ca să mă facă să spun că nu mi-a plăcut cartea !

Trailer

Mai jos aveţi trailerul final al filmului „Divergent” care va apărea la noi pe data de 21 martie 2014 ! Arată foarte promiţător ! Scenele care mi-au plăcut mie foarte mult arată foarte bine şi simulările sunt foarte foarte bine reproduse . Pe scurt , abea aştept să apară !

6 gânduri despre “Recenzie : "Divergent" – Veronica Roth + Trailer Film

1. Si eu abea astept sa vad filmul . Cat despre carte am vazut un comentariu pe pagina de facebook a editurii Leda in care se spunea ca este in curs de traducere/editare . Deci ma gandesc ca poate anul acesta o sa apara 😀

2. Da Doamne! Daca nu o sa apara curand cred ca-o s-o citesc in engleza.
    Faza e ca stiu cum se termina cartea, nu circumstantele si alte chestii, dar stiu cea mai importanta faza si toata lumea critica carea din cauza ei, dar eu am impresia ca acest sfarsit face ca trilogia sa fie mai buna, diferita si originala. Acum trebuie sa citesc cartea si sa vad daca am dreptate sau nu 😀

3. Eu momentan nu am citit inca Insurgent (o am , asteapta cumintica sa fie citita) dar am inteles ca la Allegiant e de plans , si asta ma duce cu gandul ca moare vreun personaj important . Oricum , te rog sa nu imi confirmi/infirmi :))

4. Interesanta recenzie ,abia astept sa citesc si eu seria.Precum am zis in comentariul de la recenzia Insurgent , astept sa prind o oferta buna, si sa fie si in editie tie-in. Am participat la o gramada de concursuri dar tot nu am castigat cartea =)) se pare ca nu sunt asa norocoasa. Colegele mele au citit Divergent si atata au laudat-o .. bine ca nu mi-au dat spoilere :)). So, seria Divergent este pe #Wishlist . 🙂 Si dupa o sa vad si filmul ! 🙂