Recenzie : "Sub Aceeaşi Stea" de John Green

Ok , mai întâi de toate , trebuie să precizez faptul că am terminat această carte la începutul lui ianuarie şi a trebuit să aştept până acum ca să mă simt în stare să fac o recenzie obiectivă . Am primit cartea de Crăciun şi cred ca am terminat-o în maxim 2-3 zile . Din prima spun că este un must read !

„Deşi un medicament miraculos i-a prelungit viaţa , Hazel Grace Lancaster , în vârstă de 16 ani , are impresia că de când se ştie a fost „în fază terminală” .

Însă atunci când fermecătorul Augustus Waters , suferind şi el de aceeaşi boală cumplită , apare la întâlnirile unui grup de suport unde merge Hazel , povestea fetei va fi complet rescrisă . Spirite înrudite , înpărţind acelaşi farmec şi acelaşi simţ al umorului , Hazel şi Gus încep o cursă contra cronometru în care învaţă ce înseamnă să iubeşti .”

Eu nu citesc de obicei cărţi care au ca principal subiect doar o poveste de dragoste siropoasă dintre 2 persoane care trebuie să înfrunte cine ştie ce „obstacole” ale vieţii şi chestii de genul . Dar dintr-un motiv sau altul , cartea asta , descrierea sa şi mai ales toate părerile pe care le-am citit despre aceasta m-a făcut sa vreau să o citesc şi ca atare i-am spus prietenei mele că o vreau cadou de Crăciun .
          Mi s-a părut o carte foarte foarte … foarte bună cu personaje pe care nu ai cum să nu le iubeşti şi de care te ataşezi din primele pagini pe care le citeşti . Este totodată o lectură foarte uşoară , cum am zis , am terminat-o în 2-3 zile .
          În general îmi place să citesc mai mult serii de cărţi decât stand-alone-uri (habar n-am dacă ăsta este un cuvânt , dar ce mai contează) din simplul motiv că mereu am impresia că personajele nu se dezvoltă lafel de bine în doar 300-400 de pagini , mereu am impresia că mai este nevoie de ceva . Ei bine , nu este cazul acestei cărţi ! De la început şi până la sfârşit se observă o ascensiune uimitoare a personajelor Hazel şi Augustus şi o schimbare de roluri , dacă pot să spun aşa (de la a fi grenadă la a fi lovit de una – cei ce au citit cartea ştiu la ce mă refer , iar cei care nu ştiu , ei bine , înseamna că trebuie să o citească , cât mai repede dacă se poate).
          Nu ştiu ce aş răspunde dacă cineva m-ar întreba care este partea mea favorită . Mă gândesc că toată cartea este , dar parcă nu aş spune asta . Îmi place foarte mult momentul întâlnirii lor la grupul de sprijin , îmi place partea când Hazel vine la Augustus acasă ca sa se uite la film şi unde află mai multe unul despre celălalt , plecarea lor la Amsterdam , primul sărut .. aş putea continua până când nu aş mai avea spaţiu să scriu (dacă aşa ceva chiar e posibil) .
          Trebuie să mai spun şi că „Sub aceeaşi stea” reprezintă o lectură uşoară şi datorită felului lui John Green de a scrie . Fiecare capitol te face să spui „încă unul şi după fac o pauză” dar termini capitolul şi nu poţi să laşi cartea din mână pentru că vrei să ştii neapărat ce se  întâmplă mai departe şi tot aşa . Este prima carte pe care o citesc scrisă de John Green şi dacă toate cărţile lui sunt aşa de bune cum a fost aceasta , atunci ale mele vor fi . Acesta a mai publicat şi „Looking for Alaska” (o altă carte despre care am auzit numai lucruri bune) , „Paper Towns”, „An Abundance of Katherines” , „Will Grayson , Will Grayson” şi „Let it Snow” în colaborare cu Lauren Myracle şi Maureen Johnson .
          Sper că v-am pornit dorinţa de a citi această minunată carte . Tot ce trebue să ştiţi este că veţi iubi personajele (nu aveţi cum) , veţi iubi povestea în sine şi cu siguranţă veţi plânge , aşa că pregătiţi-vă o cutie mare cu şerveţele .

6 gânduri despre “Recenzie : "Sub Aceeaşi Stea" de John Green

1. Eu am citit cartea anul trecut, prin vara parca sau ceva de genul si am ramas usor dezamagita, ma asteptasem la mai mult din partea ei, mai ales pentru ca toata lumea o ridica in slavi, dar in mare parte a fost draguta si as fi preferat ca Augustus sa nu moara.. Oricum, abia astept sa vad filmul ❤

2. Da , cam asta este problema cu cartile care sunt „ridicate in slavi” , cum zici tu , te fac sa ai prea multe asteptari . Cat despre Augustus , pentru nine era destul de clar ca urma sa moara unul dintre ei , oricum ar fi fost as fi plans lafel de mult . Ultimele 80 de pagini eu fost un chin pentru mine . Este clar ca la film nu o sa port machiaj si o sa imi iau o duzina de servetele .

3. Eu la inceput credeam ca vor muri amandoi, asa ca pentru mine a fost o situatie pe jumatate fericita :)) Nu am plans la aceasta carte, desi stiu ca situatia chiar cerea plansete, dar poate la film o sa incep a boci cat si pentru carte :))

4. Neaparat vreau sa o citesc! Nici mie nu-mi plac cartile siropoase, dar daca zici tu ca aceasta nu este asa… atunci merita sa o citesc :). Chiar imi este dor sa citesc o carte si sa plang :)). Singura data cand am plans a fost atunci cand am citit seria Academia Vampirilor (dar nu mai stiu de ce :))) ) .A aparut si film, nu? Offf.. sunt in urma de tot ! :)) Eu vreau sa citesc cartile inainte si dupa sa vad filmul..asa ca mai au mult de asteptat :)) .

5. Si eu plans la „Academia vampirilor”, prima data la sfarsitul volumului 2, dupa in volumul 3, de alte cateva ori in celelate volume si bineinteles la final pentru ca, na, era finalul si m-am emotionat :)) Si filmul apare luna viitoare pe 13 asa ca ai face bine daca ai citi cartea, sa stii la ce sa te astepti si vezi ca pe elefant cartea este la reducere si costa 22 de lei 😛