Recenzie : Dispozitive Infernale – Îngerul Mecanic de Cassandra Clare

După cum am spus în recenzia de la Oraşul de Sticlă , am terminat primul volum din trilogia „Dispozitive Infernale” , şi anume , „Îngerul Mecanic” .
Trebuie să recunosc că , dintr-un motiv anume , mi-a trebuit destul de mult până să o termin . Nu ştiu de ce , probabil pentru că abea terminasem „Oraşul de Sticlă” şi eram deja familiarizată cu lumea creată de Cassandra Clare , şi mă gândeam la ce ar mai putea să adauge în această serie în aşa fel încât să nu mă plictisească .
Până la urmă m-am mobilizat şi am reuşit să o termin , iar la sfărşit am fost chiar încântată de carte şi m-a convins că trebuie să citesc şi celelalte 2 volume .
Ei bine , cu toate că păşim în aceeaşi lume a vânătorilor de umbre , acţiunea se petrece în anul 1878 în Londra . Povestea o are în prim plan pe Tessa care vine din New York în Londra pentru a îl vedea pe fratele ei Nathaniel după ce murise mătuşa acestora . Doar că aceasta nu ajunge la Nate ci este condusă în casa unor surori , Surorile Întunecate , vrăjitoare . Ele îi dezvăluie Tessei că este o locuitoare a Lumii de Jos . Are capacitatea de a îşi schimba forma şi înfăţişarea în orice persoană , cu condiţia să atingă ceva personal a acesteia . Rolul Surorilor Întunecate era acela de a o învăţa să îşi stăpânească puterile (cu sau fără voinţa ei) şi mai apoi să o „înmâneze” Magistrului , o persoană foarte importantă şi puternică din Lumea de Jos care o voia cu orice preţ pe Tessa pentru a se căsători cu ea .
La săptămâni bune de la venirea Tessei în Londra şi după îndurarea a chinuri lungi provocate de tratamentul special pe care îl primea din partea Surorilor , este salvată de Will şi Jem care le aveau de mult în vizor pe vrăjitoare . Tessa este adusă la Institutul din Londra condus de Charlotte şi soţul ei Henry unde au cu adevărat grijă de ea .
De acolo începe căutarea lui Nate , aflarea identităţii Magistrului şi multe alte evenimente palpitante . Evident vom lua parte la formarea triunghiului amoros dintre protagoniştii noştri , dar care nu evolueaza foarte mult în acest volum , probabil că va fi mai bine dezvoltat în celelalte volume . În mare , aceasta primă parte parte a trilogiei se concentrează mai mult pe Lumea de Jos , acesta este un alt aspect care face diferenţa dintre aceasta şi seria „Instrumente Mortale” . Nu mai avem protagonistă o tânără ce află că este vânator de umbre ci una ce descoperă că este locuitoare a Lumii de Jos şi care mai mult , nu se ştie ce fel de creatură este .
Cum spuneam , după ce m-am mobilizat să o termin , mi-a lăsat o impresie foarte bună . Avem parte de o vedere mai în de aproape a Lumii de Jos , ceea ce în „Intrumente Mortale” nu se întâmpla , ni se dădeau doar lucrurile esenţiale din această lume . Sunt nerăbdătoarte să citesc şi restul volumelor , „Prinţul Mecanic” stă cuminţel pe raft şi îşi aşteaptă rândul iar „Prinţesa Mecanică” sperăm cu toţii să fie publicată anul acesta şi la noi .