Recenzie : Instrumente Mortale – Oraşul de Sticlă de Cassandra Clare

Ei bine , în sfârşit a venit şi momentul în care scriu mult aşteptata recenzie a celui de-al 3-lea volum din seria „Instrumente mortale” . Dacă nu aţi citit şi celelalte 2 recenzii despre primele 2 cărţi le găsiţi aici şi aici .
Acestea fiind spuse , să trecem la treabă ! Voi vorbi strict despre părţile mai interesante pentru că nu vreau să fie o postare foarte lungă având în vedere toate evenimentele care au loc în carte + că am citit-o acum câteva luni , deci este posibil să nu imi aduc aminte toate detaliile .
Cartea începe cu plecarea lui Jace , Alec , Isabelle şi Madeleine (prietena mamei lui Clary care spunea că ştie cum să o trezească din starea în care se afla) în Idris în Oraşul de Sticlă – „patria vânătorilor de umbre” . Ei pleacă cu ajutorul lui Magnus care le deschide un portal .
Clary vrea şi ea să meargă cu ei , doar că Jace nu este de acord spunând că este prea periculos pentru ea , mai ales că dacă membrii Conclavului vor ştii că este în oraş , ei vor dori să o supună unui interogatoriu strict cu privire la puterile sale neobişnuite .
Jace îl cheamă pe Simon să îi spună că au schimbat ora şi locul de unde vor pleca şi îl roagă să nu-i spună lui Clary pentru că face asta spre binele ei . La puţin timp apar nişte demoni care îi atacă şi o omoară pe Madeleine şi îl rănesc pe Simon , astfel că Jace este nevoit să îl treacă şi pe el prin portal . Asta aduce ulterior nişte probleme datorită faptului că în oraş nu poate intra nici un locuitor al Lumii de Jos fără a înştiinţa şi a avea acordul din partea Conclavului .
Clary află că Jace împreună cu ceilalţi au plecat fără ea , aşa că îşi deschide propriul portal spre oraş , Luke nu o poate lăsa să se ducă de capul ei într-un loc necunoscut şi periculos aşa că se duce după ea prin portal . Ei nu ajung chiar în oraş , ci la câţiva km distanţă . Luke a făcut foarte bine că a venit după Clary pentru că aceasta nimereşte fix în Lacul Lyn , un lac cu apă otrăvită , care dacă este înghiţită în cantităţi semnificative produce halucinaţii personei respective până când îşi pierde minţile şi în final o omoară . Clary înghite puţin din apa lacului , dar suficient cât să îi producă halucinaţii . Luke decide să o ducă acasă la sora lui , Amatis , pe care nu o mai văzuse de când devenise vârcolac .
Nu voi mai povesti mai mult pentru că , practic , de aici începe toată acţiunea şi nu vreau sa stric supriza celor ce vor să citească această carte . Cred că , până acum, a fost cea mai bună carte din serie . Plină de acţiune , personaje noi şi complexe , deznodământul foarte foarte bine gândit şi descâlcit . La un moment dat chiar îmi pierdusem toate speranţele că se va mai schimba ceva pentru că efectiv nu vedeam o rezolvare clară . Dar DA , foarte bună cartea , s-a terminat foarte frumos .
Am înţeles că seria a fost menită să fie doar o trilogie , dar autoarea a hotărât să mai publice alte 3 cărţi . Eu nu am ştiut ce să fac după ce am terminat cartea , să continui seria sau să încep „Dispozitive Infernale” (spin-off de la „Instrumente Mortale” care are 3 cărţi) , dar având în vedere cum s-a terminat „Oraşul de Sticlă” am hotărăt să încep „Dispozitive Infernale” (chiar zilele trecute am terminat primul volum) .  Aşa că recomand această carte !