Recenzie : Instrumente Mortale – Oraşul de Cenuşă de Cassandra Clare

Aşa cum am promis , am revenit cu un review pentru al doilea volum din seria „Instrumente Mortale” , şi anume , „Oraşul de Cenuşă” . Dacă nu aţi citit primul volum vă recomand să vă duceţi să îl luaţi şi abea după aceea să reveniţi la această postare pentru că este imposibil să aflaţi ce se întâmplă în volumul al 2-lea dacă nu ştiţi cum stă treaba în primul . Nu voi mai sta să povestesc ce s-a întâmplat în prima carte , ci voi vorbi exclusiv despre acţiunea din acest volum . Dacă totuşi sunteţi interesaţi de a afla cât de cât ce s-a întâmplat în „Oraşul Oaselor” intraţi aici şi veţi afla .
Romanul începe cu Valentine care , ajutat de un tânăr magician , Elias , invocă un Demon Căpătenie , Demonul Fricii – Agramon . Din cauză că Valentine are Pocalul Mortal , acesta poate face ca orice demon să i se supună şi intenţionează să-şi formeze propria aramată de demoni şi să atace Conclavul . Pentru a face asta are nevoie şi de Sabia Îngerului , al doilea Instrument mortal , şi trebuie să o schimbe în aşa fel încât să funcţioneze cu energie demonică şi nu energie angelică . Pentru a face asta are nevoie de sangele unui magician , unei zâne , unui vârcolac şi unui vampir şi trebuie ca toti să fie tineri .
Valentine reuşeşte să fure Sabia care se afla în posesia Fraţilor Tăcuţi pe care îi ucide . Apare Închizitoarea , un fel de purtător de cuvânt pentru Conclav , fiind a doua cea mai puternică în funcţie . Aceasta îl învinuieşte pe Jace pentru toate relele făcute de tatăl său , crezând că el este un complice de-al lui , o sursă din interior . Jace , ajutat de Clary , Alec , Isabelle şi Simon , va încerca să-şi dovedească nevinovăţia în faţa Inchizitoarei .
Este introdus şi un nou personaj , Maia , care este vârcolac . Ea avea un frate mai mare , Daniel , care o tortura de fiecare dată când prindea ocazia , dar acesta moare într-un accident de maşină . La scurt timp , aceasta se îndragosteşte de un băiat pe nume Jordan , care era vârcolac , iar când aceasta încearcă să rupă relaţia câteva luni mai târziu , el nu reacţionează foarte bine la veste aşa că o pândeşte şi într-o seară o atacă , transformând-o în vârcolac . Maia face parte din haita a cărui lider este Luke .
Toată acţiunea se învârte în jurul găsirii şi opririi lui Valentine . Acesta reuşeşte să completeze jumătate din ritual , omorând un magician , Elias care l-a invocat pe Agramon fiind ucis de acesta prin cea mai mare frică a lui , şi o zână . În acest volum , personajele trec prin nişte schimbări majore , Jace şi Clary aflând că au nişte abilităţi deosebite faţă de restul vânătorilor de umbre obişniuţi .
Cred că mi-a plăcut mai mult faţă de primul volum . Are mai multă acţiune şi intrigă şi te ţine încontinuu în priză , eu una ajungând să stau trează până la 6 dimineaţa spunându-mi mereu în gând „ăsta e ultimul capitol  , ăsta e ultimul capitol şi gata” . Foarte foarte palpitant şi plin de surprize . Recomand din tot sufletul !

CA DE OBICEI , CEI CARE NU AU CITIT ACEST VOLUM SUNT RUGAŢI SĂ PĂRĂSEASCĂ ACEASTĂ POSTARE –> SPOILER ALERT !!!

Deci acest volum m-a terminat din punct de vedere psihologic . A fost atât de plin de întâmplări şocante încât nici nu ştiu cu ce să încep . Primul lucru la care mă pot gândi când vine vorba despre „Oraşul de Cenuşă” este prin câte a trecut săracul Simon . Am rămas efectiv şocată în momentul în care a devenit vampir , adică acele capitole au fost de o masivă încărcătură emoţională , încât a reuşit să mă umple de lacrimi . A fost pur şi simplu heartbreaking . Ca să nu mai zic că îl „omoară” şi Valentine , crezând că ăla va fi sfârşitul lui , daaar a venit Jace şi a salvat situaţia ! Şi când am răsuflat şi eu la sfârşit uşurată , vine acel răsărit de soare şi mi-am zis „gata..acum nu mai are cum să scape , este un vampir si o sa ardă de viu şi nu o sa mai avem nici un Simon” dar nu a fost să fie şi a devenit un vampir care nu moare dacă e atins de razele soarelui . Mă gândesc că asta are legătură cu faptul ca Jace l-a lăst să-i bea săngele că şi Valentine era foarte şocat şi într-un fel panicat de chestia asta . Pe lângă toate „ocaziile” astea de moarte prin care trece mai este şi relaţia lui cu Clary care nu a mers până la sfârşit , acesta părăsind-o pentru a-i da o şansă Maiei , într-un fel mă aşteptam să se întâmple ceva între ei doi şi probabil că aşa va fi , o să văd ce se întâmplă în următorul volum .
Tot romanul am urât-o pe Inchizitoare cu toată teoria ei cu „Jace e complicele lui Valentine”..şi tocmai asta a şi ucis-o , cred eu . Dacă ar fi avut încredere în Jace nu s-ar mai fi ajuns la bătălia aia de pe vas..sau cel puţin , dacă se ajungea acolo , aveau mai multe ajutoare . Totuşi , nu pot să nu mă gândesc la ce i-a şoptit lui Jace înainte să moară , sunt sigură că are legătură cu părinţii lui adevăraţi , sau a-i lui Clary , pentru că , pe bune , este imposibil ca ei doi să fie fraţi , refuz să cred asta .
În rest , totul a fost fooarte marfă , puterile lui Clary , cu runele pe care le desenează , şi Jace cu super forţa lui . Şi m-a amuzat teribil când au testat runa Neînfricării pe Alec şi el era atâât de aproape să le spună părinţilor lui că se vede cu Magnus , ca să nu mai zic şi de relaţia celor doi care este aşa adorabilă . Sfârşitul m-a enervat , toată scena cu Clary care încearcă să-i mărturisească lui Jace că a făcut o mare greşeală şi că vrea să fie cu el , dar nuuu , el a hotărât că are de spus ceva mai interesant şi a stricat toată treaba , cum se întâmplă de obicei . Pe lângă incidentul ăsta , măcar ceva frumos s-a întâmplat şi aflăm că Madeline , o veche prietenă de-a lui Jocelyn , ştie cum să o trezească din comă , dar mă îndoiesc că va fi ceva floare la ureche . Vom vedea ce se va întâmpla mai departe şi sigur voi reveni cu o nouă recenzie pentru al 3-lea volum , „Oraşul de Sticlă” .
Vouă cum vi s-a părut ? Cum aţi reacţionat la toate căte i s-au întâmplat lui Simon în această carte ? Cred că a fost personajul cu cele mai radicale schimbări fizice şi mentale . Personajul lui a mai crescut puţin în ochii mei .