Recenzie : Bloodlines de Richelle Mead

Am reuşit până la urmă să-mi fac puţin timp pentru a face o recenzie acestei minunate cărţi pentru că am avut un program cam aglomerat zilele astea . În prezent citesc „City of Ashes” , a doua carte din seria „The Mortal Instruments” şi în câteva zile , probabil săptămâna viitoare , voi posta o altă recenzie .
     Revenind la această carte , este primul volum din seria cu acelaşi nume şi este „înrudită” cu seria „Academia Vampirilor” ,  având-o în prim-plan pe Sydney Sage , un alchimist care se ocupă cu „strânsul mizeriei” după luptele gardienilor moroilor cu strigoii şi cu păstrarea secretului faţa de oameni . Înainte de a începe să povestesc trebuie să menţionez că sunt foarte încântată că autoarea a decis să înceapă aceasta serie pentru că nu am fost foarte încântată de finalul seriei „Academia Vampirilor” , aş fi vrut să văd ce se va întămpla în viitor cu personajele , probabil ceva asemănător cu finalul „Harry Potter” .

Sydney este brusc trezită de tatăl ei care îi cere să se schimbe repede şi să nu facă gălăgie şi să vină apoi în biroul său , fără să-i dea alte amănunte , dar menţionând că va fi prezentă şi sora ei , Zoe . Sydney este îngrijorată despre ce ar putea să fie vorba , temându-se că va fi trimisă la un centru de re-educare din cauza peripeţiilor sale cu Rose , atunci când a ajutat-o cu evadarea ei din închisoare , şi că o va înlocui Zoe . Din cauza faptului că în trecut i-a ajutat pe moroi şi pe dhampiri , alchimiştii nu mai aveau încredere în ea , numind-o „iubitoare de vampiri” . Aceştia nu deosebeau moroii şi dhampirii , care erau buni şi nu făceau rău oamenilor , de strigoi , care erau exact opusul .
          În biroul tatălui ei o aşteptau şi alţi alchimişti şi la scurt timp ajunge şi sora ei . Află că s-a întâmplat un incident la Curte , unde Lissa era acum Regina şi gardienii ei erau Rose şi Dimitri , dar nu primeşte , ca de obicei , alte detalii , doar că este nevoie de serviciile alchimiştilor . Când tatăl ei este întrebat pe care din fete o va trimite , acesta recunoaşte că ar alege-o pe Zoe , doar că este conştient că nu este pregătită , iar în privinţa lui Sydney , luând în considerare evenimentele în care aceasta a fost implicată , este reţinut în a o trimite pe ea în misiune . Mai târziu apare un alt alchimist , Keith , cu care Sydney are o mare problemă datorită unui incident din trecut pe care îl aflăm mai târziu în carte . Misiunea avea loc în Palm Springs iar Keith era alchimistul repartizat în acea zonă . Acesta crede cu tărie că cea mai potrivită ar fi Zoe şi încearcă să-i convingă şi pe ceilalţi de acest lucru . Sydney încearcă disperată să o scape pe sora ei de această misiune , spunând că toate lucrurile pe care le-a făcut în trecut au fost din cauza orgoliului , pentru a primi ea laudele , în realitate nefiind adevărat , aceasta fusese obligată de Abe , tatăl lui Rose , să se ducă să o ajute ,ei doi având o înţelegere , pe care , de asemenea , o aflăm pe parcursul cărţii .
          Reuşeşte , într-un sfârşit , să îi convingă pe cei de faţă să o trimită pe ea în Palm Springs . Află până la urmă ce s-a întâmplat la Curte , şi anume faptul că Jill , sora Lissei , a fost atactă de un grup de moroi care sunt împotriva Lissei , împotriva faptului că ea este Regina , şi singurul mod în care ea poate fi detronată este dacă nu mai are nici o rudă , prin urmare , Jill este în mare pericol şi trebuie să fie trimisă în altă parte (Palm Springs) şi trebuie protejată . Jill va fi trimisă la un liceu iar Sydney va fii „sora” ei şi va sta cu ea permanent , însemnând că şi ea va merge la liceu , încă o dată . Cu ele vine şi Eddie pentru a fii gardianul lor şi va fi şi el „fratele” lor . În toata povestea asta este implicat şi Adrian , alt „frate” , şi aflăm mai târziu de ce este implicat el în povestea asta .
          Mai multe nu voi spune în partea aceasta a postării pentru a nu strica surpriza celor care nu au citit cartea . Este o carte fooarte bună , un început promiţător de serie . Pur şi simplu il ador pe Adrian , cu sarcasmul lui cu tot , şi pe Sydney la fel . Din această seria au mai apărut şi „The Golden Lily” şi „The Indigo Spell” iar al 4-lea volum , „The Fiery Heart” va fi publicat în SUA pe 19 Noiembrie . Cărţile nu sunt editate la noi încă dar eu nu am mai avut răbdare până atunci şi am luat primul volum de pe Books-Express , unde sunt şi celelalte volume şi multe alte cărţi în engleză pe care nu le găsim la noi . Este o lectură uşoară şi accesibilă . Recomand din suflet această carte şi cum am mai spus , este o serie promiţătoare .

ACUM , CEI CARE NU AŢI APUCAT SĂ CITIŢI ACEASTĂ CARTE TREBUIE SĂ PĂRĂSIŢI ACEASTĂ POSTARE ! –> SPOILER ALERT !!

Cum am spus , am savurat această carte până la ultima pagină . Foarte foarte palpitant . Nu o să mă mai întind mult la vorbă că deja devine o postare mult prea lungă . Voi spune pe scurt părerea mea .
          De la început nu l-am suportat pe Keith cu toate beţele pe care i le băga lui Sydney în roată şi cu scuz lui cu „o fac pentru binele sufletului tau” , aveam o mică bănuială că era implicat în toată povestea aia cu tatuajele . Ca să nu mai spun cât de tare m-a enervat persoana lui când am aflat că a violat-o pe sora lui Sydney , Carly , şi am fost mândră de ea că ea a plănuit în realitate , împreună cu Abe , să fie atacat şi să i se scoată ochiul , aşa poate s-a învăţat minte . Şi la Lee presimţeam că era ceva ciudat cu el , era totul prea roz şi prea perfect între el şi Jill , dar nu m-am aşteptat să fie o problemă aşa de complicată cu el , faptul că a fost strigoi şi voia să fie re-trezit , şi faptul că nu reuşea indiferent pe cine omora … Îmi place că intervin reguli noi , bănuiesc acum că oricine a fost o dată strigoi şi a fost salvat de un utilizator al spiritului nu poate să devină a doua oară strigoi orice ar face . Mi-a părut totuşi rău pentru Jill când l-a văzut pe Lee mort , era singurul lucur bun pentru ea de acolo . Şi săracul Eddie , eram sigura ca Micha îi amintea de Mason , nu avea altfel sens de ce se comporta aşa in privinţa lui .
          Nu mi-a venit să cred când am citit că Adrian şi Jill aveau o legătură de spirit , cu toate că era într-un fel logic că s-a întâmplat ceva cu adevărat rău la curte cu Jill iar Adrian nu putea să permită ca ea să moară aşa ca a salvat-o . Oricum , nu mă aşteptam la asta şi totul a devenit mult mai clar în mintea mea cum ştia Jill tot ce se întâmpla cu Adrian .
         Cam asta este părerea mea despre carte . Vouă cum vi s-a părut ? Personal , abea aştept să termin cu „Instrumente Mortale” şi să îmi iau şi celelalte volume din „Bloodlines” , să văd mai ales ce se va întămpla cu Sydney şi cu Adrian , presimt că o să fie aşa o poveste de dragoste picantă şi cu năbădăi între ei .