Recenzie : Instrumente Mortale – Oraşul Oaselor de Cassandra Clare

Deci , în sfârşit am reuşit să-mi cumpăr „Oraşul Oaselor” de Cassandra Clare ca să o citesc înainte de apariţia filmului. Cartea se învârte în jurul unei adolescente în vârstă de 15 ani pe nume Clary Fray care , odată cu răpirea mamei ei , descoperă că lumea în care ea a trăit până în momentul acela nu este populată doar de fiinţele umane ci şi de cele supranarurale (demoni , zâne , vampiri , vârcolaci , etc) . Ea îi întâlneşte pe Jace Wayland , un băiat foarte atrăgător care este mai mare decât ea cu un an , Alec şi Isabelle Lightwood care sunt fraţi şi totodată familia lui Jace  . Aceştia trei fac parte din Lumea din Umbră (din care fac parte toate fiinţele supranaturale despre care vorbeam mai sus) şi sunt numiţi vânatori de umbre , adică vânători de demoni care vor să facă rău mundanilor (oamenilor) . Grupul format din Clary , Jace , Alec , Isabelle şi Simon (cel mai bun prieten al lui Clary) porneşte în căutarea mamei lui Clary fără a avea habar ce surprize şi secrete vor apărea în timpul acestei călătorii . Pe parcursul cărţii avem parte de multe momente amuzante dar şi de dramă şi romantism.
           Acum , personal , am savurat această carte din plin . Viziunea Cassandrei Clare asupra oraşului şi a Lumii din Umbră este absolut minunată . Toate personajele , întâmplările şi locaţiile sunt aşa bine conturate prin multitudinea de detalii încât te poţi transpune cu uşurinţă în poveste . Este o carte plină de dinamism şi momente neprevăzute , chiar dacă principalul scop al lui Clary este acela de a îşi găsi mama . Cred că nu are cum să nu fie plăcută de cineva , te ţine constant în sunspans şi odată ce începi să o citeşti nu o mai poţi lăsa din mâini . RECOMAND !

PENTRU CEI CE NU AU CITIT CARTEA : VĂ ROG SĂ NU MAI CITIŢI ÎN CONTINUARE ŞI SĂ PĂRĂSIŢI ACEASTĂ POSTARE –> SPOILER ALERT !!

Cum spuneam , am adorat această carte încă de la început . Îmi plac de obicei cărţile care încep imediat cu o întamplare sau ceva asemănător , nu cu descrierea personajului principal sau a oraşului sau mai ştiu eu ce alte chestii , aşa că „Oraşul Oaselor” şi-a făcut loc repede în raftul cu „cărţi bune bune bune” . Mi-a plăcut toată scena de la Pandemonium de la faptul că era povestit atât prin ochii lui Clary cât şi prin ochii lui Jace , până la atmosfera din acel loc şi descrierile oamenilor . Şii de acolo a început toată nebunia , abea de mai lăsam cartea din mâini . Toate întâmplările , de la cearta dintre Clary şi mama ei până la sfârşit , m-au ţinut într-un continuu suspans . Mi-au plăcut extrem de mult întâmplările de la Hotel Dumort , cum erau descrişi vampirii şi hotelul şi toată tărăşenia cu Raphael şi acţiunea continuă …. nici un comentariu .
            Trebuie să recunosc că partea mea preferată este cea din seră . Cum a organizat Jace toată surpriza aceea pentru Clary , de le micul „picnic” până la momentul de la miezul nopţii , floarea aceea , absolut minunat . De asemenea , este şi un moment de maximă importanţă pentru personajul Jace pentru că atunci i se dezvăluie cu adevărat lui Clary . Şi mai este şi sărutul , bineînţeles , de fapt săruturile , cel din seră şi cel din faţa camerei lui Clary . Cred că nu este numai momentul meu preferat din carte (sărutul din seră) ci este şi al altora care au citit . Într-un fel mi-a părut rău de Simon cănd a ieşit din camera lui Clary şi i-a vazut pe ei doi sărutându-se , şi mi se mai pare şi stupid faptul că Jace s-a supărat pe ea pentru că Simon era acolo , apoi , normal , mi-a părut rău de Clary după ce au plecat şi Simon şi Jace .
             Acum , momentul în care nu am mai putut să las cartea până nu am terminat-o . Când i-a trădat Hodge pe Clary şi Jace şi i-a dat pocalul lui Valentine . Din momentul ăla am citit într-una până la sfârşit . M-am bucurat foarte mult când a apărut Luke să o salveze pe Clary de Hodge . Apoi a venit şi clipa în care am aflat că Valentine e tatăl lui Clary când deja citeam în ritm alert de nerăbdare .
             Şi , picătura care a umplut paharul a fost faza cu Valentine care aparent este şi tatăl lui Jace . Poftim ?!!! Nu mi-a venit să cred , mi-am zis că nu are cum , e imposibil , Clary şi Jace sunt făcuţi unul pentru celălalt , nu se poate să fie fraţi . Aşteptam momentul în care să aflu că Valentine minţise şi că totul se va termina cu bine . Încet încet începeam să-mi pierd speranţele în momentul în care se explică toată povestea + semnificaţia numelui .
            Într-adevăr , s-a terminat frumos cu Clary şi Jace pe motocicletă deasupra oraşului unde Clary vedea clar toate creaturile Lumii din Umbră printre fiinţele umane , dar tot nu pot să cred că sunt fraţi . Adică pe bune , sunt perfonajele principale..nu au cum să fie fraţi . Ce , Clary o să fie cu Simon , nu că nu mi-ar plăcea Simon , pentru că mi se pare adorabil cum ar face el orice pentru Clary , dar ea este facută să fie Jace !!!
             Abea aştept să citesc şi restul volumelor , dar trebuie să mai aştept pentru că mi-am propus să termin 2 cărţi pe care le-am început dar nu am apucat să le termin pentru că mereu apărea câte o carte pe care voiam să o citesc şi aşa le-am amestecat până nu le-am mai terminat .
             Voi aţi citit cărţile ? Cum vi se par ?

Un gând despre “Recenzie : Instrumente Mortale – Oraşul Oaselor de Cassandra Clare